Analiza postaw i preferencji konsumentów piwa

Abstrakt

Celem badań była próba oceny czynników, które wpływają na wybór i w konsekwencji zakup oraz spożycie piwa przez studentów lubelskich uniwersytetów. Narzędziem badawczym była ankieta, zawierająca pytania zamknięte i otwarte dotyczące tematyki związanej z rynkiem piwa w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród 142 studentów i studentek lubelskich uczelni w różnym wieku. Zebrane wyniki opracowano przy pomocy narzędzi analizy statystycznej. Najbardziej wśród studentów preferowane są piwa jasne pełne, kupowane w mniejszych placówkach handlowych, w butelkach o pojemności 0,5l. W badanym segmencie rynku konsumenci wykazują również silne przywiązanie do marki. Na koniec przeprowadzono badanie rozpoznawalności sensorycznej wybranej marki piwa.

Autorzy

artykuł
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska
Polski
2018
130
497-506
otwarte czasopismo
CC BY 4.0 Uznanie autorstwa 4.0
ostateczna wersja opublikowana
w momencie opublikowania
11
0
0
0