Techniki zmiany zachowań, tworzenia nawyków oraz grywalizacja w aplikacji zdrowotnych

Abstrakt

Polacy są coraz bardziej zainteresowani kwestią zdrowego odżywiania nie tylko na poziomie deklaracji. Mają coraz większą wiedzę iświadomość, przybywa źródeł i eks- pertów, którzy mówią, czym jest zdrowa dieta izbilansowane odżywianie. To nie tylko deklaracje, ale też rzeczywiste wybory i konkretne działania konsumenckie. Z drugiej strony Polacy są również świadomi tego, jak ważną funkcję spełnia aktywność fizycz- na. A w bilansowaniu zdrowych posiłków i uprawianiu sportu pomagają aplikacje za- liczane do kategorii zdrowotnych. Jednak w ich przypadku niezmiernie ważną funk- cję pełnią czas i częstotliwość korzystania ze względu na to, że nie jest łatwo zmienić niezdrowe nawyki, a jeszcze trudniej jest utrwalić zachowania „prozdrowotne”. Do aplikacji implementowane są zatem wybrane techniki zmiany zachowań i tworzenia nawyków, a także elementy grywalizacji, aby zwiększyć retencję i adherencję użyt- kowników.

Autorzy

Agnieszka Woźniak
Agnieszka Woźniak
Jakub Iskra
Jakub Iskra
Kacper Pofelski
Kacper Pofelski
Klaudia Ręcławowicz
Klaudia Ręcławowicz
rozdział z monografii
Polski
978-83-7947-572-8
2023
Marketing okiem młodych naukowców / redakcja Agnieszka Bojanowska
98-112
Politechnika Lubelska
inne
CC BY- SA 4.0 Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0
ostateczna wersja opublikowana
w momencie opublikowania
20
0
0
0